Telephone Banking

Definition

A Channel through which banking services are offered to customers.

Our Objetive

To provide customers with an alternative channel that gives them access to banking products and services with a simple phone call

Target Market

Individuals and Legal entities that are Intercam Banco account holders, people and regular users of the voice to voice service with needs of the products and services that our bank has to offer.

Services

– You can check balances, account statements, CEDE´s rates and PRLV´s.

– Transfers to accounts in the same bank.

– Transfers to other Banks.

– CEDE´s and PRLV´s investments.

– Purchase / sale of currencies.

– Securities delivery (for branches that apply)

– Credit card payment (Visa and Mastercard) and services*.

 Benefits

– Permite al cliente realizar consultas y operaciones por medio de una llamada telefónica.

– No se requiere la presencia física del cliente en la Sucursal.

– >El cliente puede administrar sus “repetitivas” (beneficiarios) desde su Banca Electrónica.

– Seguridad mediante autenticación del cliente y token.

– Servicio a domicilio.

– Sin cobro de comisión por la activación del servicio.

– Facilidad de manejo.

 Requisitos

– Contar con una cuenta activa de Intercam Banco

– Habilitar el uso de la Banca Electrónica firmando el Anexo para la activación con Registro de Contratos de Adhesión Núm: 1623-437-008334/04-23100-1213.

– Firmar la Solicitud de Contratación de Banca por Teléfono voz a voz con Registro de Contratos de Adhesión Núm: 1623-437-008334/04-23100-1213.

– Contar con un Token OTP o Soft Token (aplica con  sistema Android y IPhone). 

*Infonavit, Telmex, CFE y Sky.

Comisiones para el servicio en MN

tabla1

Comisiones para el servicio en USD

tabla2

Explorar